I won a bid at Global auto auction for a car in October 2024 and was sent an invoice for $******* which I paid. However, I never received the car I paid for. Eventually, a refund was issued but the check bounced! I emailed Jerry but no response.
STOP! Do not proceed with this company. DO NOT WIRE THEM A SINGLE CENT! You will lose your money. I may be looking into legal action against GAA (if any past victims of GAA sees this review please contact me at *******@yahoo.com) i will be trying to communicate with you aswell.
This company was a reputable company at some point. I was recommended to them by a buddy that bought his car with them maybe a year ago.
I deposited 1200 (600+600) into my account and made a bid on an atv. A short while later i get a call from jerry the "manager" (seems to be a one man show) asking my max bid and telling me to sign papers for the bike and WIRE him the money. This of course sounded extremely scammy but i called my buddy whom had previously purchased a vehicle and received it, he said it was ok. So i proceeded.
Everything quiet and then i get a call from jerry, theres somthing wrong with my bike. It is not running and was listed as running. He also states theres damage to the bike.
I ask him to send me pictures or a video (the video on crashedtoys.com shows no damage and is listed as running) he asks me if i want to look for another or get a refund. I text him (please see pics) to send the bike anyways (its an auction and thats what an auction is, you never know what youre going to get).
He basically says no and i will be getting a tracking info for my refund check soon. I call the auction house that sold the bike and explain to them the situation, they verify that that bike was never sold to GAA nor a Jerry. Same afternoon i get a fedex notification that a package from global auto is coming. When i receive it, its a check for about 2800 of the 4100 i wired and has a paper that says i early terminated ( even though i accepted my bike).
It is what it is ill take the hit, check is deposited. The very next day the check BOUNCED! Insufficient funds. Now jerry doesnt answer my calls or texts. 4200 wont make or break me but the principal of this whole ordeal will. Now i have to waste my time with authorities,auction houses, and hopefully short of a visit to GAA in person.
DO NOT SEND JERRY A DIME OR YOU WILL LOSE YOUR MONEY!
Hello John,
We apologize for any inconvenience this has caused you. We have been in the industry for nearly to two decades and our team strives to provide the best customer service to each customer each and every time. Global Auto Auctions acts as a broker for insurance companies. We do not own or possess these cars, in fact these vehicles are located nationwide which are stored on a member-dealer only facility, they are not open to the public. Since we are licensed and bonded, we made it open to the public and we are helping insurance companies find buyers for their vehicles.
We would love to make things right if you give us another chance. Please feel free to reach out to info@globalautoauctions.com. We would like the opportunity to talk and investigate your feedback further. Thank you!
On July 22nd I won a bid on a Toyota Tacoma 2023 for a total of $19,500 and 3 days later I got a call from a guy called Jerry Senior Manager of the scam company, telling me that truck is lemon truck and it was fix and put in back to sale and he send pictures of the condition of that truck and they can't give it to me because is not a good truck, so he asked me if want a refund and I said yes, because I got scared, and I asked him if I getting all my money back and he said yes, 1 month later a portion of refund with a later saying, because I broke the contract they are gonna keep 30% of my money. Is almost 4 months of that and they stop answering my calls and texts messages. Stay away from them.
Hello Juan Carlos,
Thank you for posting a review! We completely understand your frustration and sincerely apologize for any inconvenience this has caused you. Global Auto Auctions has been in the industry for nearly to two decades. We act as a broker for insurance companies. We do not own or possess these cars, in fact these vehicles are located nationwide which are stored on a member-dealer only facility, they are not open to the public. Since we are licensed and bonded, we made it open to the public and we are helping insurance companies find buyers for their vehicles.
Upon review, a refund has been issued to you on August 5,2024 minus the early termination fee as agreed to terms of use Section 5 B.
"B. Control of products offered. As a result of our status as a venue, we have no control over the quality, condition, safety or legality of the items advertised on the Global Auto Auctions Site; the truth or accuracy of the listings; the ability of sellers to sell items; or the ability of buyers to pay for items. All items are sold and purchased on an “AS IS” basis without express or implied warranties of any kind of nature. We cannot guarantee that a buyer or seller will actually complete a transaction. By Agreeing, to use Global Auto Auctions the following Terms and Policy are in effect. You are also agreeing that in the event and Insurance Company and or Auction, sell a particular vehicle that was committed to Global Auto Auctions and its Affiliates, that if resold by Insurance Auction, to another Auction, Broker or another affiliate, you are agreeing to take a comparable vehicle that fits the same criteria, or at least work with the Global Auto Auctions Team to locate another vehicle within a 60 to 90 day period. In the event that you have decided, after the 90 day period has elapsed and you no longer wish to look for a vehicle with Global Auto Auctions, you will need to request a refund in writing. In the event that I elect the Early Termination Fee option, and after a standard Election Form is executed, a thirty (30%) percent early termination fee shall apply and will be deducted from my account and the remaining balance in my account will be refunded to me, within fifteen (15) days from signing the Election Form. The Parties agree that the Early Termination Fee represents reasonable compensation to The Company for administrative, legal, and other costs incurred and to be incurred from the waiver of the 90-day comparable vehicle acceptance requirement at my request. I agree to these terms."
Contractual agreements are fundamental to our business operations, and we take them seriously. We regret any confusion or inconvenience you may have experienced, and we want to assure you that we are committed to upholding our contractual obligations. Our intention is always to adhere to the terms agreed upon to ensure a fair and transparent relationship with our clients.
To address your specific concerns, we would appreciate the opportunity to discuss the contract terms further and find a mutually satisfactory resolution. Please feel free to contact us directly at info@globalautoauctions.com so that we can work together to clarify any misunderstandings and ensure that your contractual rights are upheld.
Thank you!
I won a bid in the website and they call me to increase my offer to 5k just over the phone. I would never recommend these scammers. Please stay away
Hello Naseem,
Global Auto Auctions has been in the industry for nearly to two decades. We act as a broker for insurance companies. We do not own or possess these cars, in fact these vehicles are located nationwide which are stored on a member-dealer only facility, they are not open to the public. Since we are licensed and bonded, we made it open to the public and we are helping insurance companies find buyers for their vehicles. Our means of communication to potential customers are over the phone, email, and texts. We are sorry you are not happy we called you regarding your bid. Is there any type of effective communication can you suggest?
If you are still interested to purchase salvage vehicles, you might want to give us a chance. Thank you!
I came across Global Auto Auctions online looking for an affordable car. This was by far, the easiest, most stress-free car buying experience because this dealer is honest and transparent. Adam made me feel very comfortable with my purchase and worked out a good deal for me. Thank you, Adam!
Thank you for posting a positive review! We’re really grateful and appreciate you taking the time to share your rating with us. We appreciate your business and value your feedback. Please let us know if we can assist in any other way.
As many of others have said, these folks are just out to scam your money. Communications are great right up to the moment they have your money. They admitted that a truck that I bought was misrepresented so at their suggestion, I backed out of the deal. They withheld a third of the price of this truck on some BS clause that I defaulted on the deal. Everything they stated about this truck were completely untrue and/or an outright lie. There is a special place in hades reserved for these folks. Avoid GAA at all cost.
Hello Derek, we completely understand your frustration and sincerely apologize for any inconvenience this has caused you. We sell salvage vehicles in AS IS condition. Please review your customer declaration and contract which you signed. We understand your concerns regarding the terms outlined in the signed invoice-contract Declaration. We intended to assert our contract rights. It is our position that signed invoice-contract Declaration terms cannot be avoided or ignored. Contractual agreements are fundamental to our business operations, and we take them seriously.
We regret any confusion or inconvenience you may have experienced, and we want to assure you that we are committed to upholding our contractual obligations. Our intention is always to adhere to the terms agreed upon to ensure a fair and transparent relationship with our clients
Please feel free to contact us directly at info@globalautoauctions.com so that we can work together to clarify any misunderstandings and ensure that your contractual rights are upheld.
I had the pleasure of purchasing a 2014 Harley-Davidson from Global Auto Auctions, and I couldn't be happier with my experience. From start to finish, the process was smooth and efficient. The staff at Global Auto Auctions were incredibly helpful and knowledgeable, guiding me through every step of the purchase with professionalism and a genuine enthusiasm for motorcycles.
Thank you for posting a positive review! We appreciate your business and value your feedback. Please let us know if we can assist in any other way.
GlobalAutoAuctions.com is a fraudulent company, and I feel compelled to share my experience to caution others against doing business with them.On April 16,2024, I made a $1,000 deposit to participate in bidding for a 2005 Ford F150 4x4, submitting a bid of $2,750.Shortly after placing my bid, I received a call from a representative at GlobalAutoAuctions.com. They suggested that if I increased my offer, they might be able to persuade the insurance company to accept it. After negotiations, we agreed on a total of $4,000 for the vehicle, plus an additional $200-$300 for shipping.I agreed to these terms and wired $3,000 on April 17,2024. The company assured me that the paperwork would be finalized, and the delivery of the truck arranged by the end of the week.When I called for an update on Friday, I was informed that there was an issue—a lien on the vehicle that needed to be resolved, which would cause a delay.At the end of the following week, I contacted them again and was told that the delay had also prevented their driver from picking up the truck. They asked for more time to arrange transportation.The following week, I reached out once more and was told that, after inspection, the vehicle was not as described in the listing. The truck, which had been advertised as having a clean title and being in running condition, was found to have deployed airbags and other undisclosed issues.They offered me the option to either accept the vehicle in its current condition or receive a refund. Given the situation, I requested a refund, as I urgently needed a vehicle and this process had already been a significant inconvenience.Despite numerous calls and texts inquiring about the status of my refund, I was repeatedly told that it was on the way and would be sent overnight.On May 28,2024, I finally received a cashier's check for only $1,800—far less than the $4,000 I had paid.Accompanying the check was a contract outlining an "Early Termination Fee."Since then, my attempts to contact the company have been futile, with calls going directly to voicemail—a tactic they seem to use to avoid responsibility. They are fully aware that I am entitled to a full refund but are relying on a lengthy and complex online contract to justify withholding my funds.I strongly advise against doing business with GlobalAutoAuctions.com to avoid falling victim to their deceptive practices as I did.
Hello Christopher Scott! We are truly sorry to hear that you’re still dissatisfied despite our efforts to address your concerns and process your refund.
We take all reviews seriously and strive to resolve any issues promptly. Since we have already issued a refund and addressed the matter, I’m concerned about the REPEATED POSTS. If there’s anything specific that remains unresolved or if you have additional feedback, please reach out to us directly at 972-666-4841 or send us an email at info@globalautoauctions.com. We want to ensure that every aspect of your experience is addressed to your satisfaction.
Thank you for your understanding, and we hope to have the opportunity to better serve you in the future.
Check the Better Business Bureau.
This company uses false advertising with their vehicle listings.
Once you deposit funds with them, they got you. If you make a purchase and send them your money your nightmare will begin.
The phone numbers, and emails will work for a short time.
This is what you can expect. They will tell you they need time to get the paperwork together. You will wait a week and they will have an excuse why they need more time...this will go on for a couple weeks more. At some point they will offer you a refund. When you are thoroughly frustrated you will say ok I want my refund. Next they will promise to get your check in the mail. Weeks will go by and you won't receive the money. At the sametime you will never be able to get anyone to answer your calls or messages. When you do receive your refund, you will see that it's not a full refund the amount sent will be way less then what you have given them. There will be a letter with that check that is going to be the contract you signed with your electronic signature. On that contract, it will be highlighted that due to early termination of the contract they get to keep the amount that you are now short.
In my own case, they stated that my initial deposit by debit card was already refunded to my card and the check was minus the termination fee. Out of my $4000.00 given to them I received a total of $1800.00 refund. They rinse and repeat this process over and over to good people like you and me. This is the GOD honest truth and you have been warned. Do not send them your hard earned money.
It's quite a scam they got figured out here.
GAA.COM is a total SCAM. I am going to give a detailed breakdown of my experience with them.
1) April 16,2024, I made a $1000.00 deposit so I could bid on a 2005 Ford F150 4x4 (I placed a bid for $2750.00)
2) Shortly after my bid, I get a call from GAA.com They say, if I will come up will a little more cash they will see if the insurance company will except my offer. After negotiating they said, $4000.00 out the door plus $200.00 to $300.00 shipping.
3) I agree, and I wire them $3000.00 April 17,2024 They tell me to give them to the end of the week to get the paperwork together and line up the delivery of the truck.
4) I call them on Friday and ask for an update as to when I can expect delivery of the truck. They tell me there is a little problem there is a lien on the truck and they will need more time to clear the paperwork.
5) I call at the end of the week and ask again when can I expect delivery? They say, because of the lien delay their driver wasn't able to pick up the vehicle. Give them more time to arrange another driver.
6) I call back the following week and they tell me that they sent their vehicle inspector over and upon inspection it wasn't as described in the advertisement. The vehicle was listed as clean title, starts and runs. This vehicle had the airbags deployed and there was more things wrong then listed.
7) They asked me, if I wanted to take it like that or would I like a refund. I told them I would just like a refund, as I really needed a vehicle and I need to purchase something else since this whole thing has been a waste of time.
8) After numerous calls and texts asking where my refund is, they kept saying its coming it will be over nighted to me.
9) Today is May 28,2024 and I receive a cashier's check for $1800.00 out of the total $4000.00 I gave them.
10) With the cashier's check for $1800.00 is the contract stating Early Termination Fee.
I have tried calling and texting and guess what? My calls go directly to leave a message. This is a common tactic of this company. They know I was suppose to get a full refund, But they will use that lengthy online contract to justify ripping you off.
I hope you don't fall for the same scam as I did. After they read my complaint, they will cut and paste the same response they have given other people they ripped off. They will refer to the contract and blow smoke up your butt. Bottom line they will take your money and more than likely any positive review is one they have written or had an associate write for them...
I bought a car from them more than 3 month ago, I do not have the car neither my money I got a pariel refund check with 30% less from what I paid for an existing car. If I endorse the check I agree with their contract mean forget the 30%. Please read their contract before to sign anything.
For now I try to find a solution:, I made BBB interven, if does not work then second Lawsuit.
Lately I got an intemidation text message saying the won't refund me. Because I bombard their call center with a bunch phone call and they will charge me $10 for each call of course another lies from them.
Hello Abel, we completely understand your frustration and sincerely apologize for any inconvenience this has caused you. We understand your concerns regarding the terms outlined in the signed invoice-contract Declaration. We intended to assert our contract rights. It is our position that signed invoice-contract Declaration terms cannot be avoided or ignored. Contractual agreements are fundamental to our business operations, and we take them seriously.
We regret any confusion or inconvenience you may have experienced, and we want to assure you that we are committed to upholding our contractual obligations. Our intention is always to adhere to the terms agreed upon to ensure a fair and transparent relationship with our clients
Please feel free to contact us directly at info@globalautoauctions.com so that we can work together to clarify any misunderstandings and ensure that your contractual rights are upheld.
Let me tell you about my experience with Global Auto Auctions. At first I was hesitant to purchase a vehicle online especially a salvage vehicle with extensive damage. I took my time I did my homework and I spoke to the representatives numerous times. I had to place bids on over 20 vehicles before I was actually able to buy one. It took the transporter about a week to get the vehicle to me and I received the title in about two to three weeks after my purchase. I purchased a 2019 BMW M4 with some fire damage, it had some scratches which I did not notice but the vehicle overall was a steal for the price I paid for it. I am writing this review to let everyone know take your time with searching for a vehicle, do your home work on parts, and repairs. Global Auto Auctions just provides a service and gives you access to dealer only and insurance company auctions. They are good to work with, I see a few reviews of customers being upset but that is part of this industry. I have read some of the reviews of their competitors and it seems like a systematic industry problem. Global Auto Auctions was very fair with me and I will use their services again.
Thank you for the kind words! Were really grateful and appreciate you taking the time to share your experience. Delivering exceptional service is always our top priority, and we're delighted that we hit the mark for you. If there's anything else we can do to make your next visit even better, please don't hesitate to let us know. We look forward to welcoming you back soon!
Answer: Hello Christopher John Scott, we are sorry to hear about your negative experience with Global Auto Auction. It's also worth noting that individual experiences can vary. We kindly request that you refrain from harassing our inboxes. Have you reached out to our customer service to address your concerns directly? We strive to maintain a respectful and constructive environment for everyone. There is an avenue for that and issues like this can be resolved through direct communication, feel free to reach out to info@globalautoauctions.com. Thank you!
Answer: SCAM, SCAM, SCAM, SCAM, SCAM,SCAM, SCAM, SCAM, SCAM, SCAM
Answer: Hello Christopher John Scott, we are sorry to hear about your negative experience with Global Auto Auction. It's also worth noting that individual experiences can vary. We kindly request that you refrain from harassing our inboxes. Have you reached out to our customer service to address your concerns directly? We strive to maintain a respectful and constructive environment for everyone. There is an avenue for that and issues like this can be resolved through direct communication, feel free to reach out to info@globalautoauctions.com. Thank you!
Answer: Hi, This is Jerry - Senior Manager for Global Auto Auctions. Export cost to Oman is roughly around $2000-$2500, Vehicle is being exported through RO/RO. If you have any other questions, Feel free to call me on my direct line - 1 972 666 4841. You can email me to at info@globalautoauctions.com If you're not yet registered, feel free to register to the site. It's absolutely for free, this is the link https://www.globalautoauctions.com/register.php
Answer: Please feel free to call us toll free 800 406 6221 or call us on whats app +972379 9846
Global Auto Auctions has a rating of 2.3 stars from 39 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with Global Auto Auctions most frequently mention and full refund. Global Auto Auctions ranks 98th among Auction sites.
Hello Joseph,
We sincerely apologize for any inconvenience this have caused you, but I really appreciate you bringing this issue to our attention. We would love to make things right if you give us another chance. Please feel free to call again at your convenience, or if you prefer, you may email us at info@globalautoauctions.com rest assured we’ll get back to you as soon as possible. We would like the opportunity to talk and investigate this. Thank you for your understanding and patience.